Безглутенови храни

Безглутенови храни

      БЕЗГЛУТЕНОВИ ХРАНИ

  • Глутенът е протеин в повечето върнени култури – пшеница, ръж, ечемик и респ брашна грисове  и булгур.
  • Непоносимостта към глутен е често срещана, като по сериозност варира от неразположение до, напоследък схващаната като автоимунно заболяване цьолиакия.
  • Мненията за ползите са поляризирани и започват от становището, че да се храним безглутеново е здравословно, до противно, че глутенът е силно природно средство за борба със стреса.
  • „Алергия“ към него може да доведе от повяхване на кожата, през телесен доискомфорт, до атрофия на лигавицата на червата, хормонален дисбаланс и редицата последствия от изброените,  като за съжаление все още рядко е диагностицирана.
  • Освен тестовете, безобидният начин да разбереш отношението на твоето тяло към глутена е да изключиш храните съдържащи глутен за около месец и да разбереш - води ли това до подобрение на самочувствието ти.  
  • И за хората с излишни килограми такъв режим дава отлични, стабилни резултати - от една страна поради редукция на консумацията на тестени  изделия и сладкиши, а от друга поради увеличаването приема на свежа и здравословна прясна храна,
  • Общото при нискоглутеновите  режимими е избягване на храна от пшеница, ръж, ечемик и повишаване консумацията на: ориз, картофи, нахут, елда, киноа, боб, грах, лимец, спелта  както и всички видове плодове и зеленчук. Разрешени са консумацията на чисто месо и риба, но не и на вакуумирани салами, наденици и др.пакетирани меса, тъй като често съдържат и глутен.
  • Сред обърналите гръб на глутена се нареждат редица имена, а сред тях и тези на Леди Гага, Ким Кардашиан и  Новак Джокович, който споделя, че дължи успехите на корта именно на безглутеновия си режим.
  • Продуктовата гама на 24опен в секциите Био, Гастроном и Бакалия съдържа пълната гама от храни, необходими за съставяне твоя пълноценен безглутенов режим.
  • За конкретен хранителен режим търси своя лекар или диетолог.
Небет шекер , Джинджифил , Годжи бери , лайм - в магазина.<прочети още>